De VVD verwelkomt Mascha ten Bruggencate als nieuwe burgemeester van Heiloo

In het najaar van 2020 heeft onze burgemeester Hans Romeyn aangegeven met het burgermeesterschap te willen stoppen per 1 juni 2021. Door die boodschap is de procedure gestart om te komen tot een opvolger.

Profielschets

De gemeenteraad van Heiloo stelde op 20 januari 2021 de profielschets vast. Voorafgaand aan het opstellen van de profielschets zijn inwoners geraadpleegd en hebben bijna 400 mensen hun wensen voor een nieuwe burgemeester kenbaar gemaakt. Hieruit blijkt de grote betrokkenheid van onze inwoners hierbij en de VVD is verheugd over deze participatie.

Vertrouwenscommissie

De fractievoorzitter van de VVD, René van Splunteren, werd door de gemeenteraad benoemd als voorzitter van de vertrouwenscommissie. In totaal 31 mensen hadden gesolliciteerd op deze functie. De vertrouwenscommissie heeft vervolgens een aantal van deze sollicitanten gesproken en heeft Mascha ten Bruggencate als de beste kandidaat aan de gemeenteraad voorgesteld. Tijdens de raadsvergadering van dinsdag 25 mei is dit voorstel door de raad overgenomen en is zij door de gemeenteraad voorgedagen bij de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties om te worden benoemd tot burgemeester van Heiloo.

Voordracht

De VVD Heiloo is blij met deze voordracht en heeft er alle vertrouwen in dat mw. ten Bruggencate een uitstekende burgemeester van Heiloo zal zijn.  Niet alleen heeft zij uitgebreide bestuurlijke ervaring opgedaan als stadsdeelvoorzitter in Amsterdam, maar omdat zij haar jeugd in onze regio heeft doorgebracht, kent zij Heiloo al goed en zal zij zich er ongetwijfeld snel thuis voelen.

“Haar inlevingsvermogen is ruim aanwezig. Haar motivatie is sterk, kortom, met deze kandidaat zal Heiloo ervaring, uitstekende persoonlijke competenties en vaardigheden en een verbindende persoonlijkheid binnenhalen”, aldus René van Splunteren over de voordracht.

Vervolg

Zij wordt op 8 juli a.s. in de gemeenteraad door de commissaris van de Koning geïnstalleerd als de nieuwe burgemeester van Heiloo. De VVD verheugt zich op de samenwerking met haar.